Kopke 50 Years Old Tawny Blending Masterclass
09-02-2023

Soms zijn er van die dagen, dat je het werken als wijnhandelaar nog een beetje leuker vindt. Afgelopen maandag was zo'n dag. In samenwerking met Kopke en Pitch Pr een exclusieve blending masterclass in het Sofitel Legend the Grand in Amsterdam. We nemen je graag even mee in deze bijzondere ochtend.

Het doel: Creeër de perfecte blend

Tijdens de masterclass hadden alle deelnemers één doel. Ze moesten de Kopke 50 Years Old Tawny Port zo goed mogelijk weten na te maken. Maar dat deden ze natuurlijk niet alleen. Kopke's masterblender Carlos Alves leerde ons de fijne kneepjes van het vak. In een koffertje vonden de deelnemers verschillende batches met Kopke port waarmee ze zelf hun eigen, unieke blend mochten creeëren. Een taak die veel aandacht en preciesie vraagt, want het vinden van de juiste balans is essentieel.

Kopke 50 Years Old Tawny

Maar wat maakt de Kopke 50 Years Old Tawny port nu zo bijzonder? Deze port is pas sinds kort in het assortiment van Kopke en is inmiddels al meerdere malen bekroond met verschillende wijnprijzen. De Kopke port is   een blend van verschillende jaargangen, met een minimale gemiddelde leeftijd van 50 jaar. Je kunt je dus wel voorstellen dat het een enorm bijzonder exemplaar is.

We hebben ontzettend genoten van de masterclass en willen alle deelnemers, Kopke en Pitch Pr bedanken voor de prachtige ochtend. Wil jij zelf ervaren hoe bijzonder de Kopke 50 Years Old Tawny port is?

Bestel de Kopke 50 Years Old Tawny Port

Fotografie: Tony Perez

Ouwerkerk Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven over de laatste aanbiedingen en wijnfeitjes? Meld je aan voor de nieuwsbrief!