Een kijkje achter de schermen bij Kopke
12-04-2023

Heb je altijd al willen weten hoe het er achter de schermen bij Kopke aan toe gaat? We nemen je graag mee op ons bezoek aan Porto en de Dourovallei.

Porto

We beginnen ons bezoek aan Kopke altijd graag in Porto. Want hoewel de Quinta zich langs de Dourovallei bevindt, is dit natuurlijk de plek waar het zich allemaal afspeelt.

Where the magic happens

Daarna vervolgen we onze weg naar Quinta São Luiz in de Douro vallei. Hier vindt het wijnmaakproces plaats en liggen de wijngaarden van Kopke.⁠ Leuk feitje: Als je tijdens je wandeling door de wijngaarden goed naar de overkant kijkt, zie je hier Quinta do Crasto liggen.

Kopke

Tijd voor het echte werk

Na de wandeling door de wijngaard is het tijd om de wijnkelders te verkennen. We komen de meest prachtige oude portsoorten tegen. De kelder van Kopke is enorm, je kunt hier eindeloos in blijven dwalen.

⁠Ook nemen we een kijkje in het productie proces en kijken we wederom onze ogen uit als we zien dat een groot deel van de flessen nogsteeds met de hand beschilderd wordt.

Proeven maar

Natuurlijk nemen we ook even de tijd om port te proeven. Niet uit een glas, maar direct uit het vat. Samen met de wijnmaker controleren we de kwaliteit, wat blijft Kopke toch prachtproducten maken.

We overnachten dit keer op de Quinta, want Kopke heeft hier sinds kort een aantal hele mooie appartementen gebouwd. Wist je dat je hier zelf ook een nachtje kunt boeken?

Na een mooi bezoek is het tijd om weer naar huis te gaan. We hopen dat je het leuk vond om samen met ons een kijkje achter de schermen te nemen.

Ouwerkerk Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven over de laatste aanbiedingen en wijnfeitjes? Meld je aan voor de nieuwsbrief!