Wijn­cursussen

Heb jij altijd al meer willen leren over wijn? En ben je opzoek naar een laagdrempelige manier om jouw wijnkennis te verbreden? Dan zijn onze wijncursussen in Arkel zeker iets voor jou! We bieden cursussen aan op verschillende instapniveau's, zo is er altijd een cursus die bij jou past.

Wijncursussen op elk niveau

In samenwerking met Hart voor Wijn organiseren we wijncursussen op verschillende niveau’s in ons mooie proeflokaal in Arkel. Of je nu al jaren wijn proeft of pas net begint, er is altijd een cursus die bij je past. De wijncursussen zijn een leuke en leerzame manier om een echte wijnkenner te worden. We geven de cursussen in kleine groepen zodat er genoeg ruimte is voor persoonlijke interactie.

Tijdens iedere cursusavond proef je zo’n 8 tot 10 wijnen, telkens uit een ander land of gebied. Verder ga je proefnotities leren maken én weet je straks precies hoe je wijnaroma’s kunt ontdekken.

De wijncursussen
Wijncursus Arkel

SDEN 2 Wijncursus

In de SDEN2 wijncursus komen vele wijngebieden, stijlen en druivenrassen aan bod. Iedere avond proef je zo’n 8 tot 10 wijnen, waardoor je uitgebreid jouw smaak leert kennen.

We staan stil bij de verschillende soorten vinificatie, of terwijl het maken van wijn en kijken naar de invloed van de wijnbouw, het klimaat en de herkomst op de wijn. Ook is er een wijn-spijs avond waarbij je aan de hand van meerdere kleine gerechtjes de beste combinaties leert maken.

• 5 cursusavonden van 19.30 tot 22.00
  • Inclusief lesmateriaal, cursusboek en oefenexamen
  • Geschikt voor beginners
Wijncursus arkel

SDEN 3 Wijncursus

De SDEN3 wijncursus is voor wijnliefhebbers met redelijke basiskennis en voor professionals die werken met wijn.

Het belangrijkste onderdeel van deze cursus is het nog beter leren proeven van een groot aanbod wijnsoorten uit de klassieke en nieuwe wijngebieden. Daarnaast is er meer aandacht voor overige wijnlanden in Europa.

• 8 cursusavonden van 19.30 tot 22.00
  • Inclusief lesmateriaal, cursusboek en oefenexamen
  • Geschikt voor wijnliefhebbers met basiskennis

Wijncursus op maat

Wil je liever een cursus op maat voor jouw personeel of een grote groep? Ook dat is uiteraard mogelijk. We denken graag met je mee over een perfect passende cursus.

Jan Peter van Ouwerkerk

Wil je meer weten over onze wijn cursussen? Onze experts staan voor je klaar!